fredag 16 september 2011

Nospuff

Här är jag!

Precis som min älskade lille fyrfoting ibland kommer och sätter nosen mot mitt ben, för att säga "Hej!", vill nu även jag pocka på uppmärksamhet.

Här är jag!
Och jag är en tvåbening vid namn Kattis som lever för att träna hund.
De underbaraste stunderna i livet återfinns oftast i gemenskap. Och för mig i gemenskapen med hundar.
Att uppleva fullständig kontakt och samspel med en hund är snudd på magiskt!
När språket överbryggas av en förståelse över skapelsegränserna, då känner jag lycka!

Att kunna visa hundägare vägar till detta med sin egen hund, är minst lika underbart. Och som snart utbildad problemhundskonsult hyser jag förhoppningen om att få njuta av ännu större stunder av glädje, vid hjälp till samspel mellan hund-ägare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar