måndag 21 november 2011

Teori-planering

På söndag börjar unghundskursen :-)

Med gamla teoriblad, böcker, forskningsrapporter och eget kursmaterial sitter jag sedan några veckor och skissar på en ny teorikurs.
Det är kul och inspirerande att bläddra bland gammalt material och halvt bortglömda informationsblad!

Min teorilektion sedan flera år tillbaka krävde en rejäl ansiktslyftning. Om inte annat så för mitt eget intresses skull...

Vad är det då man som, kanske nybliven eller bara nykursande, hundägare vill och behöver veta?
Om jag går till mig själv så är det förstås en hel massa!

Mapparna börjar så sakteliga frodas i mitt lilla teori-bibliotek.
Sen får vi väl se vilka vi plockar fram när det väl är dags.....

Det ska bli så kul att äntligen få träffa lite nya hundansikten och människonosar!
Kul att även få träffa en och annan gammal bekant nos också =-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar